Dersin Adı | Tasarımda İleri Malzemeler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 569 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Çağdaş malzemeleri tanımak ve bunların tasarımda sağlayacağı fırsatları anlamak. Tasarımda bazı yenilikçi malzeme uygulamalarını tanımak. Malzeme teknolojilerindeki en son ve en önemli araştırmaları tanımak ve bunların yeni ürün veya eserlerde (endüstriyel ürünler/binalar/mimari yapılar/sanat eserleri/moda ürünleri/görsel iletişim ürünleri) yaratıcı çözümler için kullanım olanaklarını değerlendirmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Çağdaş malzemeler ve bunların tasarımda oluşturduğu fırsatların değelendirilmesi. Tasarımda yenilikçi malzeme uygulamalarının ayrıntılı örneklerle işlenmesi. Malzeme teknolojilerinde en güncel araştırmalardan örnekler ve bunların tasarımla ilişkilendirilmesi. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: malzeme ve tasarım arasındaki ilişki | Sunumlar |
2 | Malzemelerin estetik boyutu | AshbyJohnson, Materials and Design; Material Profiles |
3 | Akıllı malzemelere giriş | Sunumlar |
4 | Kişisel araştırma alanlarının tartışılması/ Beyin fırtınası | Araştırma ilgi alanları ve anahtar sözcükler |
5 | Renk değiştiren malzemeler | Ferrara & Bengisu, Kısım 2.1; Bölüm 5 |
6 | Şekil değiştiren malzemeler | Sunumlar |
7 | Araştırma makalesinin sunumu (Proje-1) | Makale teslimi ve öğrenci sunumları |
8 | Değerlendirme | İlk taslaklar, kısa tanımlar, literatür taraması |
9 | Değerlendirme | İlk taslaklar, kısa tanımlar, literatür taraması |
10 | Işığı dönüştüren/ışık veren malzemeler | Sunumlar |
11 | Isı değiştiren malzemeler | Sunumlar |
12 | Doğadan esinlenme ve malzeme | Sunumlar |
13 | Nanomalzemeler | Sunumlar |
14 | Proje sunumları (Proje-2) | Projelerin teslimi ve öğrenci sunumları |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Powerpoint sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. Marinella Ferrara, Murat Bengisu (2014) Materials that Change Color – Smart Materials, Intelligent Design, Springer 2. M. Cardillo, M. Ferrara (2008) Materiali Intelligenti, Sensibili, Interattivi, Lupetti, Milano 3. G.M. Beylerian (2007) Ultra Materials : How Materials Innovation is Changing The World, Thames & Hudson, New York NY, 2007 (available at IUE library). 4. Axel Ritter (2007) Smart Materials in Architecture, Interior Architecture and Design. Birkhauser, Boston 5. D. Michelle Addington, Daniel L. Schodek (2005) Smart Materials and New Technologies: for the Architecture and Design Professions. Routledge 6. Michael Ashby, Kara Johnson (2002) Materials and Design: The Art and Science of Material Selection in Product Design, Butterworth-Heinemann |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 20 |
Proje | 2 | 70 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 10 | |
Proje | 2 | 64 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 224 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir, | X | ||||
2 | tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler, | X | ||||
3 | küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir, | X | ||||
4 | geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir, | |||||
5 | günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir, | X | ||||
6 | çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder, | X | ||||
7 | tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir, | |||||
8 | tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder, | X | ||||
9 | sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir, | |||||
10 | bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar, | |||||
11 | tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest